04 September 2007

Tukang serba boleh

Sejak dua menjak ni I've acquired new skills: menjahit.

Ceritanya camni...

Baju kurung aku memang selama ni tak ada orang lain yang jahit melainkan makcik aku but since she decided to retired couple of years ago, aku langsung tak ada buat baju kurung lagi dah because aku tau aku takkan selesa pakai baju kurung orang lain jahit.

So to make long story short, it has been two years since I have new baju kurung for raya. I decided then that whatever happens, I must have new baju kurung for this year's EID.

Since I have too much free time on my hand, aku pun dok la belajar jahit dari makcik aku and voila! tadi aku baru saja selesai menyiapkan baju kurung aku yang ke-4! Ada lagi 5 pasang baju lagi yang menanti. hahahaha beraya sakan aku tahun ni.

Dah pandai menjahit mula la makcik2 aku pun mengendeng so from 4 baju kurung, dah bertambah lak lagi. Larat ke aku siapkan sebelum raya ni? hmm... langsir pun tak siap lagi...

Parah...

Adeh, camana nak gi dating ni!!!

2 comments:

Wah, beraya sakan la you this year.

I also haven't done any baju melayu in recent years. I think must be about 7 years kot.

It looks like I won't get any done as well this year.

hehe mmg beraya sakan la jawabnyer

lepas gian...

Post a Comment

Do it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...